XARXES SOCIALS

LA GESTIÓ PROFESSIONAL DE LES XARXES SOCIALS

ESTRATEGIA, XARXES SOCIALS

La gestió professional de les xarxes socials és clau per generar trànsit cap al nostre negoci. Moltes vegades les petites empreses i els professionals autònoms saben que han de ser presents a les xarxes socials però sovint no en saben fer una gestió professional que els porti a obtenir uns bons resultats.

Encara trobem empreses que diuen, “el meu negoci és a Facebook i a Instagram, m’ho porta un nebot i està bé, va penjant coses de tant en tant”. Oi que us sona aquesta afirmació? Pensem que si estem a les xarxes i penjem uns quants posts i unes quantes fotos regularment, ja n’hi ha prou. Però llavors venen els temps difícils i diem, “no sé si funciona o no, potser que pari i m’ho estalvïi”. D’aquesta manera, perdem inclús el poc que s’havia fet fins aleshores. El que funciona és la gestió professional de les xarxes socials.

Les xarxes socials són un mitjà de comunicació, un canal entre els teus clients reals i potencials i la teva marca o empresa. Per què aquest canal funcioni bé hem de saber marcar uns objectius que dependran de cada cas, els hem de quantificar i els hem de mesurar, només així sabrem si la inversió de temps i recursos val la pena. En això consisteix la gestió professional de les xarxes socials.

Normalment, una de les principals funcions de les xarxes socials és generar trafic cap a la pàgina web o cap al punt de venda físic. També obtenir una bona reputació i fer que ens recomanin o que ens truquin per demanar informació. Cada cas és diferent i s’ha d’estudiar i posar en marxa un social media plan de forma professional.

No hi ha res pitjor per a la nostra marca que entrar a qualsevol de les nostres xarxes socials i veure que l’últim post és del mes de fa sis mesos, o que l’Instagram sembla l’aparador d’una botiga de fotos, cada una del seu pare i la seva mare, sense armonia, sense homogeneïtat ni en la forma ni en el contingut. De seguida veïem que no hi ha una gestió professional de les xarxes socials.

Un altre tema a tenir en compte és que no totes les xarxes socials són vàlides per a totes les empreses, i que no per estar a més xarxes obtindrem millors resultats. S’han d’analitzar i estudiar acuradament a quines xarxes socials trobarem el nostre públic i quines s’adapten millor a les característiques del nostre producte o servei.

En definitiva, no tot s’hi val, ni tothom sap fer una gestió professional de les xarxes socials. S’han de dominar variables imprescindibles com l’anàlisis, l’estratègia, la planificació, la creació de continguts sostinguda en el temps, la capacitat d’interacció i la medició de resultats. Si tenim tot això clar, les xarxes socials ens ajudaran, i molt, a incrementar el nostre negoci.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *